65.000 de elevi riscă să rămână cu medii neîncheiate pe semestrul I. Cei mai mulți nu au avut acces la resursele pentru școală online



65.000 de elevi se află în situație de risc de neîncheiere a mediei pe semestrul I din cauza imposibilității de a avea acces la resursele tehnologice. Închiderea școlilor în contextul pandemiei de Covid-19 a adâncit inegalitățile dintre copii și a îngreunat, sau chiar a împiedicat accesul la educație pentru peste 600.000 de copii, care nu au avut acces la școala online. În acest context, pentru scăderea riscului abandonului școlar, Ministerul Educației a dispus recent măsuri de educaţie remedială, prin intermediul programului național pilot de tip „Școala după școală”, însă doar un sfert dintre cei care au nevoie s-au înscris la cursuri.

Profesor: Bine aţi venit! Numele meu este Ana Bratu, sunt profesor de limba română şi vom încerca să facem împreună câteva ore pentru a recupera o parte din materie pe care o studiaţi în online. Am ales sa vorbim despre textul narativ.

Așa încep orele remediale la Colegiul National de Arte, Regina Maria, din Constanța. Elevii vin de 2-3 ori pe săptămână la şcoală, iar timp de o oră și jumătate încearcă să recupereze materia pierdută.

Peste 85% dintre cadrele didactice spun că elevii lor au nevoie de educație remedială. Arată asta datele unui sondaj realizat de Organizația Salvați Copiii. Totodată, dascălii atrag atenția că numărul de ore prevăzut de proiectul pilot, 20 pe lună, nu acoperă nevoile elevilor.

Ana Bratu, profesor limba română: Copiilor le-a lipsit foarte mult comunicarea şi au nevoie de comunicare, de interacţiune, de purtarea unui dialog, pentru că în onlne este mult mai greu să porţi un dialog cu ceilalţi colegi.

Sorin Cîmpeanu, ministrul Edcuației: Trebuie să recunoaștem că sunt probleme generate de predarea online, au fost pierderi generate de deficiențele de acces la net sau echipamente, formarea cadrelor didactice. Am insistat ca orele remediale să se facă cu prezență fizică.

Psiholog:  Orele remediale mi se par esenţiale şi extrem de importante în dezvoltarea acestor copii

Carmen Chilea, director la Colegiul de Artă Constanţa: Acest program-pilot național, „Școală după şcoală”, vine în ajutorul elevilor de învăţământ primar şi gimnazial ca să remedieze anumite lacune care s-au strecurat din diverse motive în semestrul 1.

Părinte: Că-i cheamă la şcoală, e un mod de a socializa şi ei puţin, că stau închişi în casă aproape toată ziua.

Prof. Dr. Alexandru Rafila: Sănătatea mintală a copiilor trebuie să ne dea de gândit, și faptul că au nevoie de introducerea în orele de eduație remediale, de consiliere psihologica.

Cristina Dincu, psiholog: Orele acestea mi se par esenţiale şi extrem de importante în dezvoltarea acestor copii, deoarece noi ştim cu toţii, că şcoala, dincolo de dezvoltarea competenţelor ştiinţifice, practic pune bazele dezvoltării sociale. Practic, în acest an, în care ei au fost cu totul izolaţi, acesţi copii şi-au pierdut competenţele sociale.

Rareș Voicu, președinte CNE: Ascultați elevii, vorbiți cu ei și aflați ce nu au reușit să acumuleze față de ceea ce s a predat. Orele remediale, dincolo de metodologii, ar trebuie să fie despre alături de elevi.

Orele remediale se vor putea organiza și în vacanța de vară. Programul se va încheia pe 31 august.

Editor : Liviu Cojan

Get real time updates directly on you device, subscribe now.