De ce este important Canalul Suez pentru economia globală
[ad_1]
De ce este important Canalul Suez pentru economia globală. O criză de mai multe zile a fost rezolvată in extremis de autoritățile portuare ale Canalului Suez după ce uriașul vas de mărfuri Ever Given a fost mutat și s-a deblocat astfel importantul canal maritim.
In articol:
Nava-container care a blocat Canalul Suez a fost eliberată după aproape o săptămână de eforturi susținute, au transmis oficialii de la Autoritatea canalului.
Nava masivă Ever Given a rămas blocată zile întregi, blocând sute de nave care accesează una dintre cele mai aglomerate rute comerciale din lume.
Citeste si: Navă cu 12 navigatori la bord, abandonată în Portul Constanța
Unde se află Canalul Suez pe hartă
Nava Ever Given a rămas blocată pe diagonala sectorului sudic al canalului marţea trecută, oprind traficul pe ambele sensuri între Europa şi Asia.
Cel puţin 369 de nave au aşteptat să tranziteze canalul, inclusiv zeci de nave-container, petroliere şi transportatoare de gaz.
Canalul Suez, aflat la vest de Peninsula Sinai, este un canal de 163 km lungime, și lat de 300 m în cel mai îngust punct. Este situat în Egipt, între orașele Port Said la Marea Mediterană și Suez la Marea Roșie.
Canalul permite trecerea în ambele direcții a navelor între Europa și Asia, fără să mai fie necesară înconjurarea Africii pe la vest.
Înainte de deschiderea canalului în 1869, bunurile erau uneori transportate între Marea Mediterană și Marea Roșie pe pământ.
Cui apartine Canalul Suez
Canalul Suez se află sub jurisdicția Egiptului. Autoritatea Canalului Suez (SCA), înființată la 26 iulie 1956, este o autoritate publică și independentă cu personalitate juridică, SCA raportează direct Guvernului de la Cairo.
Autoritatea Canalului Suez are toate autoritățile necesare pentru ggestionarea Canalului, fără a fi limitat de legile și sistemele guvernamentale.
SCA administrează, operează, utilizează, întreține și îmbunătățește Canalul Suez.
Potrivit site-ului propriu, SCA emite și menține în vigoare, singur și exclusiv, regulile de navigație în Canal și alte reguli și reglementări care prevăd tranzitul maritim.
Citeste si: Când scăpăm de pandemie? Iată care sunt previziunile specialiștilor OMS
Când a fost construit Canalul Suez
Istoria Canalului Suez este impresionantă. Egiptul a fost prima țară care a săpat un canal creat de om pentru a conecta Marea Mediterană la Marea Roșie prin ramurile râului Nil. Primul care a săpat-o a fost Senausert al III-lea, faraonul Egiptului (mileniul doi î.e.n). Primul canal, consemnat de istorie, a fost abandonat la secarea temporară a Nilului și redeschis de mai multe ori de=a lungul istoriei.
Este considerat a fi primul canal construit de om pentru comerțul de mărfuri.
În forma sa actuală, Canalul Suez a fost deschis pentru navigație la 17 noiembrie 1869. Egiptul a naționalizat canalul la 26 iulie 1956.
Canalul a fost închis de cinci ori; ultima dată a fost cea mai serioasă de când a durat 8 ani. Canalul a fost apoi redeschis pentru navigație pe data de 5 iunie 1975.
De ce este considerat Suez unul dintre cele mai importante canale maritime
Peste 17.000 de nave trec anual prin Canalul Suez, care leagă Marea Mediterană și Marea Roșie, ceea ce înseamnă că aproape 50 de nave fac tranzitul zilnic al căii de comunicare.
Veniturile totaleale autorității portuare sunt de peste 3 miliarde de dolari pe an, ceea ce face Canalul Suez o sursă importantă de venit pentru Egipt.
Spre comparație, Canalul Panama are aproximativ 14.000 de nave pe an și peste 1 miliard de dolari venituri. Petrolierele mari sunt cei mai mari producători de bani pentru Canalul Suez.
Când nu sunt blocaje, nimic nu împiedică navele foarte mari să treacă prin Canalul Suez. Din cauza strâmtorilor din Canalul Panama, nu poate găzdui aceste mega-nave. Chiar și multe nave de croazieră sunt prea mici pentru a trece prin zonele dificile ale Canalului Panama.
Canalul permite trecerea în ambele direcții a navelor între Europa și Asia, fără să mai fie necesară înconjurarea Africii pe la vest. Înainte de deschiderea canalului în 1869, bunurile erau uneori transportate între Marea Mediterană și Marea Roșie pe pământ.
[ad_2]
Citește mai mult..