Pierderile provocate de blocarea navei Ever Given în Canalul Suez sunt estimate la un miliard de dolari

[ad_1]

Preşedintele Autorităţii Canalului Suez, Osama Rabie, a apreciat că pierderile şi pagubele provocate de blocarea navei Ever Given ar putea ajunge la un miliard de dolari. Nava va rămâne în zona Marilor Lacuri până când se va finaliza investigaţia și se va stabili care au fost cauzele care au dus la incidentul care a blocat Canalul Suez.

Într-un interviu acordat postului egiptean de televiziune Sada El-Balad, Osama Rabie a declarat: „Va fi calculat nivelul pierderilor şi al pagubelor, precum şi consumul dragelor. Estimările se ridică la un miliard de dolari, este dreptul ţării noastre”, transmite Reuters, citată de Agerpres.

„Nava va rămâne în zona Marilor Lacuri până când se va finaliza investigaţia”, a afirmat preşedintele Autorităţii Canalului Suez. Acesta a anunţat că investigatorii pun întrebări echipajului pentru a afla cum s-a produs incidentul.

Compania britanică Lloyd’s of London se aşteaptă la „pierderi masive” în urma incidentului, posibil la nivelul de 100 de milioane de dolari sau mai mult. Proprietarul nipon al Ever Given a declarat că nu a primit reclamaţii şi nu a fost chemat în judecată pentru blocajul navei.

La bursa New York Mercantile Exchange (Nymex), cotaţia barilului de petrol ”light sweet crude” a scăzut miercuri cu 1,39 dolari, la 59,16 dolari, în urma normalizării traficului naval prin Canalul Suez.

Ever Given a eșuat și a blocat ambele sensuri de navigație ale Canalului Suez. Traficul, reluat după 6 zile

Nava Ever Given, sub pavilion panamez, cu o lungime de 400 de metri, a eşuat marţea trecută pe diagonala canalului, din cauza vântului puternic însoţit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, blocând ambele sensuri de navigaţie. Conform Autorităţii Canalului Suez (SCA), traficul naval prin Canalul Suez a fost reluat luni, după ranfluarea Ever Given.

Citește și: Reacția marinarilor care au ajutat la deblocarea Canalului Suez, după ce uriașa navă Ever Given a fost repusă în circulație

La bursa ICE Futures din Londra, cotaţia barilului de petrol Brent din Marea Nordului cu livrare în luna mai a scăzut miercuri cu 0,60 dolari, la 63,54 dolari.

Canalul Suez, care leagă Mediterana de Marea Roşie, asigură cea mai scurtă rută de transport maritim între Asia şi Europa. În 2020, au trecut prin această cale maritimă cel puţin 18.840 de nave.

11 nave din România, încărcate cu cel puțin 130.000 de animale vii, au fost blocate în Suez

Zece vapoare din România, încărcate cu cel puțin 130.000 de animale vii, au stat blocate în Canalul Suez, în drumul lor către ţări terţe din Orientul Mijlociu. Blocajul a fost cel mai mare din istorie. 

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor a instituit sâmbătă o celulă de criză pentru a căuta cele mai bune variante pentru ca cele 130.000 de mii de animale să nu fie ucise de foame, sete, căldură sau de supraaglomerare. Primul pas a fost oprirea, pe 24 martie, a tuturor navelor care urmau să plece spre aceeași destinație și să rămână și ele blocate înainte de intrarea în canal.

Citește și: FOTO Criza din Canalul Suez continuă. Imagini surprinse din satelit

Editor : A.A.

[ad_2]

Citește mai mult..