Trotinete electrice „Made in Craiova”, afacerea care a înflorit cu ajutorul banilor europeni

[ad_1]

Județul Dolj  a reușit în ultimii șase ani să semneze 341 de contracte cu bani europeni și a atras 5,3 miliarde de lei. Cu această sumă, Doljul se află pe locul 5 în țară, după București, Ilfov, Constanța și Cluj. Dar nu numai autoritățile apelează la această sursă de finanțare. La Craiova există o fabrică de trotinete și biciclete electrice, privată, dezvoltată cu ajutorul banilor europeni. Afacerea ar putea deveni și mai înfloritoare în următorii ani, pentru că antreprenorii au identificat o nișă promițătoare: încărcarea mașinilor electrice.

Sorin Petcu, managerul proiectului pentru trotinete, explică de ce a fost preferată varianta – aparent mai complicată, mai birocratică – a accesării fondurilor europene în locul clasicei soluții de a face un împrumut la bancă.

Cât de mare este proiectul și pentru ce ați luat fondurile comunitare?

– Un proiect integrat de trei proiecte – proiect investiții, dezvoltare-cercetare și consultanță -, însemnând o valoare de peste 5,5 milioane de euro.

5 milioane de euro pe care i-ați investit în ce?

– Construirea acestei hale, dotarea cu aceste echipamente, o componentă din sumă a fost aferentă cercetării-dezvoltării acelor produse ce vizează categoria mopedelor, vehicule electrice pe două roți gen trotinete, biciclete și scutere electrice, toate acționate cu motoare electrice fără perii și alimentate cu acumulatori Litiu.

– Cum ați decis să mergeți către banii comunitari și de ce nu ați apelat la un împrumut de la bancă?

– Ținând cont că era un proiect destul de mare, era greu să mergi la bancă și să obții o astfel de finanțare, iar acea axă de finanțare avea niște condiții extrem de avantajoase.

În ce constau?

– O cofinațare care nu era foarte mare, se ridica undeva la 20-30%, iar restul era valoare finanțată.

Ultimul produs la firmei este o trotinetă GT 2020 care merge pe o serie întreagă de inovații: recuperarea energiei la frânare, sisteme de pliere și de andocare, sisteme de încărcare pe acumulatori. Are 50 de km autonomie, 40 de km la oră viteză, se încarcă în 4 ore  și jumătate.

De la trotinete, la biciclete și stații de încărcare auto

Ați pornit de la trotinete și v-ați extins spre biciclete electrice, cum arată acum producția pe segmentul acesta?

– Este o categorie de produse vizate de acest proiect. Momentan asamblăm și producem o gamă de trei modele de biciclete electrice. Este vorba de un fedbike și două biciclete de oraș, city bike, și vrem pe viitor să extindem această gamă, pentru că au potențial.

Câte produceți anual?

– Ne-am propus pentru anul acesta să ajungem undeva la 500 de unități.

Avem aici și inovație?

– Sunt elemente pe care le-am îmbunătățit: recuperarea energiei, softuri specializate pentru comanda motorului.

Ați pornit de la trotinete electrice, v-ați extins spre biciclete electrice și acum vreți să mergeți spre tot ce înseamnă încărcarea mașinilor electrice, pentru că ați găsit aici o nișă.

– Din statisticile realizate în România nu sunt mai mult de 400-500 de stații de încărcare operaționale. Se creează o previziune că este nevoie de 40-50 de mii. La fel și la nivel european, necesarul este atins doar în procent de 5-10 %, vedem o perspectivă bună pentru acest proiect. Este posibil ca în câțiva ani de zile să dezvoltăm și o fabrică de acumulatori.

Mai multe detalii despre finanțările europene din județul Dolj puteți afla urmărind AICI emisiunea „Europa. Mi-e bine, ți-e bine”, care se difuzează în fiecare duminică de la ora 16:00 la Digi24.

[ad_2]

Citește mai mult..