Câți kilometri de autostradă are România. Fiecare guvern promite mii de km noi la început de mandat

[ad_1]

Câți kilometri de autostradă are de fapt România? Este întrebarea pe care și-o pun mulți români cărora li s-a aruncat sare în ochi în ultimii ani, cu nenumărate promisiuni făcute de guvernanții care s-au succedat la Palatul Victoria. Rezultatele nu au fost nici pe departe conform așteptărilor, ritmul de construcție și inaugurare de autostrăzi fiind unul de melc.


In articol:


Câți kilometri de autostradă are de fapt România: este vorba de aproximativ 920 de kilometri, iar autoritățile speră să trecem de pragul de 1000 de kilometri cât de curând.

Citeste si: Se deschide primul tronson de autostradă din regiunea Moldovei. Hei-rup înainte de alegeri

Trebuie amintit că 120 de kilometri de autostradă

erau construiți deja din epoca Ceaușescu, iar restul s-a realizat în ultimii 30 de ani- ceea ce înseamnă aproximativ 25 de km de autostradă în fiecare an.

Ministrul Transporturilor a declarat la preluarea mandatului: „M-am săturat până peste cap de acest sport al kilometrilor de autostradă”, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Dacă ar fi să luăm în calcul lucrările aflate în execuție și care ar trebui să fie gata anul acesta, ies la socoteală 106 km.
Asta înseamnă că România ar putea trece de borna de 1.000 km. 

Noi proiecte de autostradă anunțate de ministrul Transporturilor

Noul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, este unul dintre cei mai activi guvernanți, el pare că se zbate în mod real pentru dezvoltarea infrastructurii de la noi. Prin postările făcute pe pagina sa de Facebook, ministrul USR-PLUS anunță săptămânal pașii care sunt făcuți în construcția de autostrăzi.

În urmă cu o săptămână, Cătălin Drulă a scris că a emis autorizația de construire pentru lotul 5 al autostrăzii Sibiu-Pitești. Este vorba de un tronson între Curtea de Argeș și Pitești, lung de 30 de km.

Citeste si: 800 de angajați de la Compania Aeroporturi București, în șomaj tehnic de la 1 iulie

Constructorul a început mobilizarea și va demara lucrările în perioada următoare, spune ministrul.

Proiectul este unul amplu, care valorează 1,7 miliarde de lei și cuprinde:


13 poduri;


3 pasaje;


un viaduct;


3 noduri rutiere la Curtea de Argeș, Băiculești și Bascov;


2 spații de servicii, câte unul pe fiecare sens, care vor fi amenajare modern;


2 parcări de scurtă durată, de-o parte și de alta a drumului;


2 centre de coordonare și întreținere, la Bascov și la Curtea de Argeș.

Ministrul Transporturilor a mers zilele trecute pe șantierele din Ardeal.

„Turul de forță începe cu o primă oprire la tronsonul dintre Nădășelu și Poarta Sălajului (42 km) de pe autostrada A3. Acesta este cel mai avansat proiect de autostradă din PNRR, adică este chiar în execuție. Mobilizarea constructorului este bună pe sectorul din județul Cluj (Nădășelu-Mihăiești), pe care am emis în primăvară autorizație de construire.

I-am transmis antreprenorului că îmi doresc să continue să lucreze în acest ritm susținut”, a comunicat Cătălin Drulă.

Ce autostrăzi ar putea fi finalizate în 2021

Cei 24 de kilometri de autostradă dintre nodul Alba Iulia Nord și Aiud, la care grecii de la Aktor muncesc încă din 2014, au șanse mari să fie gata în vară.

Din Autostrada Transilvania cu șanse să fie gata în 2021 este tronsonul Târgu Mureș-Ungheni. Are doar circa 9 kilometri din care doar jumătate sunt la profil de atostradă.  

Dacă România speră să treacă de 1000 de km în acest an, în Polonia- care în 1990 avea 366 km de autostradă- sunt acum peste 4.300 km de autostradă și drumuri expres, iar Ungaria are în prezent peste 1.640 km de autostradă, deși este mult mai mică decât România ca suprafață.

[ad_2]

Citește mai mult..