Soluția găsită de CNAIR pentru a reduce numărul accidentelor rutiere. Măsura a fost testată pe „Drumul morții”

[ad_1]

Autoritățile vor permite o reducere a benzilor de circulație cu jumătate de metru pe drumurile naționale. Sunt vizate anumite trasee periculoase, pentru a se crea o bandă suplimentară de mers, fără să fie nevoie de exproprieri. Măsura a fost aplicată deja pe o porțiune de pe DN2, numit și Drumul morții. Dacă înainte, între Sinești și Movilița aveau loc accidente grave săptămânal, din 2019 până în prezent, în zonă s-a produs un singur accident cu victime.

În iulie anul trecut, o persoană și-a pierdut viața și alte patru au fost grav rănite după ce două mașini s-au ciocnit pe Drumul European 85, cunoscut și ca DN2, între București și Siret. În ultimii cinci ani, 407 de persoane au murit și 774 au fost rănite pe DN2. Este drumul național situat pe locul 2 după numărul de accidente grave în ultimii 10 ani.

DN2 are în cea mai mare parte câte o bandă pe fiecare sens și margini largi de drum, care le creează șoferilor senzația că se poate circula pe două benzi.

Pentru a reduce numărul accidentelor, pe zece kilometri, între Sinești și Movilița, s-a micșorat lățimea benzilor și astfel, s-a introdus o bandă alternativă. Ministerul Transporturilor propune acum reducerea benzilor la 3 metri pe porțiunile periculoase, astfel încât pe un sens să poată trece și două tiruri simultan.

Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației Pro Infrastructură: Și după ce va fi gata A7, care unește Bucureștiul de Bacău și până la Siret-Suceava, când o să fie gata, o să fie trafic în continuare pe E85. Acest 2+1 plus autostrada o să însemne un grad de siguranță maximă. O să salvăm vieți imediat și asta a demonstrat segmentul de test dintre Sinești și Movilița.

Cezara Scutari: Pentru siguranță rutieră maximă, autoritățile ar trebui să includă între Sinești și Movilița o separare de sens prin parapet. În continuare, șoferii pot pătrunde pe contrasens, ceea ce înseamnă un risc major de accidente grave. Există însă o porțiune, tot pe Drumul Național 2, pe care a fost instalat un parapet de tip cablu elastic, folosit pe scară largă în Suedia. Este îngust, dar suficient de rezistent încât să oprească un camion greu.

Costin Tătuc, specialist în siguranță rutieră: E necesar ca această soluție să fie aplicată cu realizarea tuturor măsurilor necesare pentru a semnaliza și a separa corect fluxurile de trafic. Foarte mulți șoferi ajung să conducă din obișnuiță, cunoscând un traseu aproape că nu mai sunt atenți la semnalizarea rutieră.

Reprezentanții companiei de drumuri spun că vor aplica soluția benzii alternative pe sute de kilometri în următorii ani.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: Dorim să aplicăm această soluție până la Bacău, pe 290 de kilometri aproape vom aplica configurația pe DN2, până când se vor finaliza lucrările la Autostrada Moldovei. E un proiect prins în PNRR. Până în 2026 trebuie finalizat.

Potrivit Institutului de Cercetări Rutiere din Suedia, pe benzile alternative au fost de cinci ori mai puține victime timp de zece ani față de drumurile de aceeași lățime, care permit intrarea pe contrasens.

Editor : M.B.

[ad_2]

Citește mai mult..