Apă descoperită într-o bucată de asteroid adusă de la 300 milioane de kilometri de Pământ. Ce ar putea însemna pentru viața de pe Terra

[ad_1]

Cercetătorii au făcut o descoperire uimitoare când au analizat probele de praf culese de o sondă spațială japoneză de pe un asteroid aflat la 300 de milioane de kilometri de Pământ: o picătură de apă.

Descoperirea oferă noi indicii care susțin teoria că viața pe Pământ a venit din spațiu, scrie The Guardian.

Probele analizate au constat în 5,4 grame de rocă și praf pe care sonda spațială japoneză Hayabusa-2 le-a cules de pe asteroidul Ryugu.

„Această picătură de apă are o foarte importantă semnificație. Mulți oameni de știință cred că apa a fost adusă (din spațiu), dar noi chiar am descoperit apă pe Ryugu, un asteroid de lângă Pământ, pentru prima oară˝, a declarat Tomoki Nakamura de la Universitatea Tohoku.

Hayabusa-2 a fost lansată în 2014 spre Ryugu și s-a întors pe orbita Pământului în urmă cu doi ani, aducând o capsulă cu mostrele de rocă și praf de pe asteroid.

Pe lângă apă, proba adusă din spațiu a mai relevat câteva surprize, inclusiv materie organică care conține elemente fundamentale ale vieții pe Pământ – aminoacizi – care s-ar fi putut forma în spațiu.

Principala descoperire a echipei de cercetători a constat într-o picătură de fluid în proba adusă de pe Ryugu, „care este apă carbonatată, cu conținut de materie orfanică”, a mai arătat Nakamura.

Acest lucru întârește ipoteza că asteroizi precum Ryugu sau mai mari decât el ar fi putut „furniza apă care conține materie organică” în urma coliziunii cu Pământul, a explicat cercetătorul.

„Am descoperit dovezi că aceasta ar putea avea legătură directă cu, de exemplu, originea oceanelor sau a materiei organice pe Pământ.”

Echipa lui Nakamur, formată din aproximativ 150 de cercetători, inclusiv 30 din SUA, Marea Britanie, Franța, Italia și China, este una dintre cele mai mari care au analizat probele de pe Ryugu.

Probele au fost împărțite în mai multe părți mai mici, pentru a fi examinate de cât mai multe echipe.

„Faptul că s-a descoperit apă în proba examinată este în sine un lucru surprinzător”, având în vedere fragilitatea ei și șansele de a fi distrusă în spațiul cosmic, a spus Kensei Kobayashi, astrobiolog și profesor emerit la Universitatea Națională Yokohama National.

„Asta sugerează că asteroidul a conținut apă în formă lichidă, nu doar gheață, iar materia organică ar fi putut să se formeze în această apă”, a mai spus profesorul Kobayashi, care nu face parte din echipa care a examinat probele.

Samples of asteroid Ryugu collected by asteroid probe Hayabusa2 are displayed at the Miraikan museum