După incidentul de pe şantierul autostrăzii A7, Cătălin Drulă a dezvăluit că nu a fost încheiat niciun contract pentru dirigenţia de şantier pe acest lot.

Preşedintele USR, Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, cere o anchetă rapidă și profesionistă în legătură cu accidentul care a avut loc pe șantierul Autostrăzii 7, în zona Călimăneşti din județul Vrancea. Drulă a postat pe pagina sa de Facebook un mesaj prin care își exprimă compasiunea față de victimele exploziei și familiile acestora și solicită găsirea vinovaților și luarea măsurilor necesare pentru ca astfel de tragedii să nu se mai repete.

Fostul ministru al Transporturilor atrage atenția asupra faptului că pe acest lot de autostradă nu există un contract semnat pentru dirigenția de șantier, adică supervizarea lucrărilor. Situația este similară și la 9 din 10 contracte pentru autostrada A7 între Buzău și Pașcani, care au fost semnate cu același constructor. Supervizorul este o firmă specializată contractată de Ministerul Transporturilor/CNAIR și are personal specializat în toate domeniile, inclusiv Siguranța și Sănătatea în Muncă și urmărește toate lucrările pentru a asigura conformitatea.
Faptul că licitațiile pentru contractarea acestor servicii esențiale nu au fost finalizate după aproape doi ani de când Sorin Grindeanu a preluat mandatul reprezintă o problemă serioasă în implementarea autostrăzii A7 Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani.

În urma exploziilor care au avut loc în noaptea de miercuri spre joi pe șantierul Autostrăzii Moldovei, patru persoane au fost găsite carbonizate, iar alte cinci au fost rănite. Aceste vești tragice arată din nou importanța unei supravegheri profesioniste și riguroase a lucrărilor de construcție a infrastructurii.

Din păcate, accidentele de muncă pe șantierele de construcție nu sunt o noutate în România. Deficiențele și întârzierile în implementarea proiectelor de infrastructură afectează nu doar economia țării, ci și viețile oamenilor. Este extrem de important ca lucrările pe șantiere să fie supravegheate permanent și să fie respectate toate regulile de siguranță.

Ancheta care va fi demarată în urma acestui accident trebuie să fie realizată cu celeritate și profesionalism pentru a identifica cauzele și responsabilitățile și pentru a lua măsurile necesare pentru prevenirea unor noi tragedii. Este vital ca această anchetă să fie transparentă și să ofere răspunsuri clare în legătură cu modul în care au fost organizate și desfășurate lucrările pe șantier.

Nu putem permite ca neglijența și corupția să continue să pună în pericol viețile oamenilor și să afecteze dezvoltarea infrastructurii din România. Procesul de licitare și contractare a serviciilor de supervizare și dirigenție de șantier trebuie să fie realizat într-un mod transparent și eficient, astfel încât să se asigure selectarea celor mai competente și calificate firme și specialiști pentru aceste activități.

De asemenea, este necesară o monitorizare permanentă a șantierele de construcție pentru a identifica și remedia eventualele probleme și nereguli în timp util. Implementarea unor protocoale și proceduri clare de siguranță și comunicare între toți cei implicați în procesul de construcție a infrastructurii trebuie să fie o prioritate.

Autoritățile responsabile trebuie să acționeze cu rapiditate și transparență pentru a evita repetarea unor astfel de accidente și pentru a asigura populației că lucrările de construcție a autostrăzilor se desfășoară în condiții de siguranță. Proiectele de infrastructură sunt esențiale pentru dezvoltarea economică și socială a României și nu pot fi realizate fără respectarea riguroasă a standardelor și normelor de siguranță.

Îmi doresc ca autoritățile să înțeleagă gravitatea situației și să acționeze în consecință, luând măsurile necesare pentru a preveni și combate ineficiența și corupția în domeniul construcțiilor. Siguranța muncii și protecția vieții umane trebuie să fie pe primul loc în toate proiectele de infrastructură, iar autoritățile au responsabilitatea de a ne asigura că aceste principii fundamentale sunt respectate.

Este de datoria noastră, ca societate, să cerem responsabilitate și să nu acceptăm compromisuri în realizarea infrastructurii. România merită autostrăzi moderne și sigure, iar aceasta trebuie să fie o prioritate pentru toți cei implicați în procesul de construcție și administrare a acestora. Numai prin implicarea activă și perseverența noastră putem asigura un viitor mai bun pentru țara noastră.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.