Care este stadiul lucrărilor la infrastructura rutieră mare și cea feroviară din Oltenia



Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a vorbit, miercuri, la finalul ședinței de Guvern, despre Pachetul Oltenia de mari proiecte de infrastructură. În total este vorba despre șase proiecte care vizează infrastructura rutieră și despre două proiecte de pe calea ferată, potrivit Mediafax.

Pachetul Oltenia cuprinde șase proiecte rutiere și două proiecte feroviare aflate în diferite stadii. La unele sunt șantiere deschise și se lucrează în teren, la celelalte se fac pregătiri astfel încât acestea să fie gata în următorii ani.

Primul proiect de pe listă este Drumul expres Craiova – Târgu Jiu. Ministrul Drulă a dezvăluit faptul că miercuri, la sediul CNAIR, a fost semnat contractul pentru proiectarea șoselei cu o lungime de circa 100 km. Acest drum va uni două dintre cele mai importante municipii din Oltenia și va fi legătura Gorjului la rețeaua de drumuri rapide a României. Contractul valorează 20 de milioane de lei și beneficiază de finanțare europeană, iar durata de implementare este de 24 de luni.

Alt proiect inclus în Pachetul Oltenia este Drumul expres Craiova – Pitești. Ministrul Cătălin Drulă a dezvăluit că Lotul 1 este deblocat integral după ce miercuri Guvernul a adoptat o hotărâre pentru exproprierea ultimilor 3 km ai lotului. Pe tronsonul 2 de 40 km, lucrările sunt la 65% stadiu fizic, constructorul lucrează din plin și până la finalul anului această variantă ocolitoare pentru municipiile Balș și Slatina va fi dată în trafic. Pe tronsonul 3 de 31,7 km a fost emisă săptămâna trecută autorizația de construire, lucrările urmând să se finalizeze în 2022, iar pe tronsonul 4 autoritățile așteaptă soluționarea contestațiilor pentru a putea semna contractul de execuție.

Alte trei mari proiecte sunt Centura municipiului Târgu Jiu, Drumul rapid Craiova – Lugoj și Centura Craiova Sud.

„Am dat startul lucrărilor la începutul lui martie (n.r. Centura municipiului Tg. Jiu). Pentru acest proiect mult întârziat, unde lucrările au fost abandonate la 40% stadiu fizic în urma rezilierii din 2018 a contractului anterior, ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în februarie. Anul viitor, conform contractului, cei 20 de km ai centurii vor fi gata.

Lansăm în această primăvară licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al drumului rapid Craiova – Lugoj, pe o lungime de aproximativ 250 km. Astfel, vom conecta Oltenia și sudul țării la rețeaua europeană de transport rutier.

Centura Craiova Sud. Proiectul de 10 km se află în licitație pentru construcție – procesul a fost demarat în 19 februarie și la finalul lunii ar trebui să avem deja ofertele depuse. Conform contractului, perioada pentru execuția lucrărilor este de 15 luni, iar valoarea acestuia este estimată la 142 de milioane de lei ”, a anunțat Cătălin Drulă

Nu în cele din urmă, proiectul privind finalizarea DN 66 Târgu Jiu – Petroșani, în Defileul Jiului, a intrat în linie dreaptă. Acum trei săptămâni au început lucrările pentru construcția unui pod nou peste Râul Jiu și a unei parcări în apropierea Mănăstirii Lainici, vitală pentru fluidizarea traficului din zonă, a explicat ministrul Transporturilor.

La capitolul căi ferate, Cătălin Drulă a vorbit despre legătura București – Craiova. El a dezvăluit faptul că a solicitat CFR SA să lucreze cu prioritate la ridicarea principalelor restricții și limitări de viteză, pentru a reduce timpul de călătorie care acum este de aproximativ 3h30m. În anii ’80 legătura se făcea în două ore, iar acum responsabilii CFR au ca țel reducerea timpului de călătorie cu măcar 40 de minute.

În continuare, de la Craiova la Caransebeș va fi finalizat în acest an studiul de fezabilitate pentru modernizarea coridorului feroviar, urmând să fie scoasă la licitație execuția lucrărilor.

Editor : A.C.

Leave A Reply

Your email address will not be published.