Mașina care își poate schimba culoarea prin apăsarea unui buton, prezentată la salonul de tehnologie CES 2022

[ad_1]

SUV-ul electric BMW Flow, un concept prezentat de constructorul german la salonul de tehnologie din Las Vegas CES 2022, își poate schimba culoarea prin apăsarea unui buton, trecând de la alb la gri sau negru și înapoi în câteva clipe. Deși nu poate depăși nuanțele de gri și îi lipsește subtilitatea și profunzimea unei vopsele auto reale, efectul este uluitor, scrie CNN.

Mașina care își schimbă culoarea, prezentată la salonul de tehnologie CES 2022 Foto: Profimedia Images

Mașina care își schimbă culoarea, prezentată la salonul de tehnologie CES 2022 Foto: Profimedia Images
Mașina care își schimbă culoarea, prezentată la salonul de tehnologie CES 2022 Foto: Profimedia Images
Mașina care își schimbă culoarea, prezentată la salonul de tehnologie CES 2022 Foto: Profimedia Images
Mașina care își schimbă culoarea, prezentată la salonul de tehnologie CES 2022 Foto: Profimedia Images
Mașina care își schimbă culoarea, prezentată la salonul de tehnologie CES 2022 Foto: Profimedia Images
Mașina care își schimbă culoarea, prezentată la salonul de tehnologie CES 2022 Foto: Profimedia Images
Mașina care își schimbă culoarea, prezentată la salonul de tehnologie CES 2022 Foto: Profimedia Images
Mașina care își schimbă culoarea, prezentată la salonul de tehnologie CES 2022 Foto: Profimedia Images
Mașina care își schimbă culoarea, prezentată la salonul de tehnologie CES 2022 Foto: Profimedia Images
Mașina care își schimbă culoarea, prezentată la salonul de tehnologie CES 2022 Foto: Profimedia Images
Mașina care își schimbă culoarea, prezentată la salonul de tehnologie CES 2022 Foto: Profimedia Images
Mașina care își schimbă culoarea, prezentată la salonul de tehnologie CES 2022 Foto: Profimedia Images
,

Trucul nu se face cu vopsea, ci cu o tehnologie care produce o cerneală electronică, care este folosită și la unele e-book-uriPotrivit producătorului, pe suprafața mașinii sunt milioane de capsule minuscule, fiecare conținând pigmenți albi încărcați negativ și pigmenți negri încărcați pozitiv. Pentru a schimba culoarea, curenții electrici aduc la suprafață un pigment sau altul creând diferitele nuanțe. Odată ce schimbarea culorii este finalizată, caroseria își păstrează tonul fără a mai avea nevoie de încărcare electrică.

Astfel, mașina poate fi colorată într-o singură nuanță sau diferitele părți ale caroseriei pot afișa nuanțe diferite. Chiar și roțile isi pot schimba culorile. Acest lucru îi oferă șoferului capacitatea de a-și exprima diferite aspecte ale personalității, spun reprezentantii companiei.

Inginerul Stella Clarke face o demonstrație: „Acum schimb cu aplicația diferite efecte. Deci, acum este alb. Îl schimbi pe o culoare mai închisă, iar acum înapoi la alb, iar noi îl vom pune în modul bicolor, astfel încât partea de sus să fie mai deschisă, iar partea de jos să fie mai închisă. Și ceea ce le place multor oameni sunt dungile de curse, acest tip de imagine sportivă și aici putem vedea o interpretare dinamică a dungilor de curse sportive”.

Pe lângă efectul spectaculos, este și o funcție care poate face vehiculul mai eficient și mai confortabil din punct de vedere al consumului de combustibil. În zilele caniculare, o caroserie albă poate reflecta căldura, menținând în cabină o temperatură mai confortabilă și diminuând nevoia de aer condiționat. În schimb, o caroserie neagră absoarbe mai multă căldură, reducând nevoia de căldură și ventilație.

BMW nu a anunțat niciun plan de a aduce acest tip de tehnologie la un vehicul de serie, iar motivul este cat se poate de evident. Cea mai mică zgârietură ar putea costa mai mult decât alte reparații serioase.

Editor : Luana Pavaluca

[ad_2]

Citește mai mult..