Este posibil ca anul acesta să fie inaugurat lotul de drum expres dintre Craiova și Pitești și se preconizează că va fi deschis circulației, deși nu este stabilită încă extinderea acestuia.

Un important oficial din cadrul Ministerului Transporturilor a anunțat că un tronson de 31,7 km din Drumul Expres Craiova-Pitești va fi deschis traficului la sfârșitul acestui an. Cu toate acestea, există încă unele probleme legate de stadiul lucrărilor de pe Tronsonul 3, care este finalizat fizic în proporție de 70%. Nu este clar dacă întregul lot va putea fi deschis circulației sau dacă o jumătate din el va rămâne necirculabilă din cauza lipsei unei descărcări de trafic la unul dintre capetele sale.

Secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu a vizitat șantierul Tronsonului 3 al Drumului Expres Craiova-Pitești și a oferit detalii despre stadiul actual al proiectului. El a precizat că lucrările de executare pentru 31/32 de structuri, inclusiv poduri și pasaje, au fost finalizate, iar acum se execută lucrări de racordare a acestora cu terasamentul și calea de rulare. Lucrările de umplere necesare terasamentelor sunt realizate în proporție de 85%, iar cele de săpături pentru terasamente sunt realizate în proporție de 90%, continuând pe ultimul sector de la km 58.

Execuția lucrărilor de realizare a șanțurilor, rigolelor și elementelor de colectare și evacuare a apelor pluviale continuă, iar 20/30 km din umplutura de balast la cota superioară au fost deja realizate. În plus, se lucrează la spațiile de servicii, iar lucrările de relocare a utilităților au fost finalizate. Lucrările la sistemul ITS și la iluminatul public de pe traseul drumului expres sunt în plină desfășurare.

Cu privire la Tronsonul 3, care este inclus în Lotul 3 al Drumului Expres Craiova-Pitești și care se întinde între Slatina și Colonești, se anticipa ca acesta să fie dat în folosință la sfârșitul acestui an. Însă, Capătul tronsonului 3 de la Colonești nu dispune de un nod rutier la intersecția cu DN65, ceea ce ar putea face ca traficul să fie deschis doar pe o parte din el. Singurul nod rutier de pe Tronsonul 3 aflat în amenajare este cel de la Negreni, iar deschiderea traficului până la Colonești depinde de progresul lucrărilor.

Drumul Expres Craiova-Pitești este un proiect amplu, care se întinde pe o lungime de 121 de kilometri și este împărțit în patru tronsoane. În prezent, doar pe o treime din această autostradă se poate circula, restul fiind încă în diferite stadii de finalizare. În vara anului 2022, primii 40 de kilometri de drum expres au fost dați în trafic pe partea de est a Slatinei, pe Tronsonul 2. Tronsonul a fost construit de o asociere condusă de constructorul român UMB, care lucrează și la Tronsonul 3 și la Tronsonul 4, până la intersecția cu A1, în apropiere de Pitești (Lotul 4 are termen de finalizare în 2024).

Pe Tronsonul 1 (17,7 km), contractul de 358 milioane de lei cu italienii de la Tirrena Scavi a fost reziliat în decembrie 2022 la un stadiu de realizare de circa 59% din cauza slabei mobilizări în șantier. Pentru acest tronson, CNAIR a scos la licitație finalizarea sa (valoarea estimată: 544 mil. lei și termen de finalizare de 18 luni).

În cazul Drumului Expres Craiova-Pitești, specificațiile tehnice includ o lungime de 121 km, o viteză de proiectare de 120 km/h, o platformă de 22,00 de metri și o parte carosabilă de 4×3,5 metri. Spațiul median are o lățime de 3,00 metri, iar acostamentele au o lățime de 2×1,5 metri. Benzi de încadrare de 4×0,5 metri sunt, de asemenea, prevăzute.

În concluzie, deși anul acesta vor fi date în folosință încă 31,7 kilometri de drum expres pe Tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova-Pitești, există încă unele probleme care ar putea face ca partea nordică a acestui tronson să rămână necirculabilă până la finalizarea Tronsonului 4. Pe viitor, odată cu finalizarea întregului tronson, populația va beneficia de o autostradă de mare viteză care va facilita transportul și va deschide noi oportunități de dezvoltare economică în regiune.