Ciolacu a exprimat opinia că nu sunt necesare studii de impact asupra principiilor creștine vechi de mii de ani în cadrul examenului de Bacalaureat la Religie.

Marcel Ciolacu, președintele PSD, a declarat că progresiștii din România au lansat o campanie de denigrare împotriva Bisericii Ortodoxe Române (BOR) în contextul propunerii ca studiul religiei să fie introdus ca materie opțională la Bacalaureat. El a subliniat că nu se discută despre predarea religiei într-un sens habotnic, ci despre istoria religiilor ca obiect de studiu. Ciolacu a argumentat că religia poate aduce cunoaștere, nu supunere și că studiul istoriei religiilor nu ar trebui să fie impus forțat printr-un progresism extremist. El a mai adăugat că nu este nevoie de studii de impact în acest caz, pentru că principiile creștine sunt vechi de mii de ani și nu ar trebui să creeze probleme cu introducerea acestei materii opționale.

Reprezentanții Bisericii Ortodoxe Române și a celorlalte culte religioase din România au propus ca elevii să aibă posibilitatea de a alege Studiul Bibliei ca materie de examen la Bacalaureat, argumentând că propunerea este logică și justificată de realitate. Acest punct de vedere a fost susținut și de Patriarhia Română și celelalte culte religioase din România într-o scrisoare comună adresată ministrului Educației Liga Deca. Aceștia au respins obligația de a promova „diversitatea sexuală” în școli, considerând că este total abuzivă și nocivă. În opinia lor, ideologia de gen care descrie ca normalitate o deviație psihosomatică numită „transgenderism” reprezintă o construcție ideatică artificială în răspăr cu realitatea și cu ordinea firii structurată de cele două sexe, masculin și feminin.

De altfel, problema introducerii Studiului Bibliei în școli a devenit dezbătută intens în ultimul timp în România. Unii consideră că ar trebui introdusă ca materie obligatorie, în timp ce alții sunt de părere că ar trebui să rămână opțională. Argumentul principal pentru introducerea Studiului Bibliei ca materie obligatorie este că ar reprezenta un element important în cultivarea unor valori morale și spirituale în rândul elevilor. În același timp, există și îngrijorarea că introducerea Studiului Bibliei ar putea discrimina elevii care nu sunt creștini.

În urma acestor dezbateri, Ministerul Educației a anunțat că va efectua un studiu de fezabilitate pentru a evalua posibilitatea de a introduce Studiul Bibliei ca materie opțională în școli. Aceasta va analiza, printre altele, modalitățile de predare, suportul de învățare și metodele de evaluare și va contacta și părinții, profesorii și studenții pentru a obține opinii și sugestii în acest sens.

În concluzie, disputa privind introducerea Studiului Bibliei ca materie în școli este una complexă și sensibilă, care implică atât considerente religioase, cât și cele legate de educație și valori morale. În final, decizia trebuie să țină cont de aceste considerente și să fie luată în urma unor dezbateri și consultări ample și obiective.