Zeci de mii de români își iau un al doilea job. Cât se câștigă din ride-sharing
[ad_1]
Pandemia a împins zeci de mii de români spre joburi care implică aplicațiile de ride-sharing. Programul flexibil, dar și banii câștigați sunt motivele principale pentru care vor să fie șoferi în timpul liber. Un șofer care lucrează part-time câștigă în medie 2.500 de lei pe lună, bani pentru care alții lucrează 8 ore, în alte domenii.
Viorel s-a apucat de ride-sharing anul trecut, atunci când pandemia a afectat grav sectorul HoReCa, domeniul în care activează de mai bine de 6 ani.
„Am obținut atestatul undeva în martie anul trecut. Am început în Constanța, eram cumva navetist, mergeam doar în weekend și câștigurile erau remarcabile, undeva la 3.000 de lei pe două zile și jumătate de muncă, după care scădem cheltuielile, adică carburantul, dar niciodată nu am rămas cu mai puțin de jumătate”, explică Viorel Iakobovics.
Chiar dacă s-a reîntors la locul său de muncă din restaurant, Viorel tot este șofer în timpul liber. Doar patru ore lucrate pe zi îi aduc încă un salariu în buzunar.
„Câștigurile ar fi undeva la 1.000 de lei săptămânal, după ce scădem cheltuielile, ar veni, să zicem, un 2.500 de lei, bani care vin extra din această activitate, în afara salariului meu. Când nu aveam restricții în București, veniturile erau mai mari, erau duble sau poate chiar și mai mari”, spune Viorel.
Ride-sharingul, un job foarte căutat
Ride-sharing-ul este un tip de taximetrie legal în România din 2019. Mai exact, sunt niște aplicații care permit românilor să facă bani din transportul oamenilor în oraș sau în afara localității.
El spune că sumele pe care le încasează șoferii variază de la un oraș la altul și de la un moment al zilei la altul. „Dar ca reper, se pot câștiga până la 2.500 de lei pe săptămână. Vorbim aici de încasări, iar din aceste încasări se deduce evident comisionul pe care îl percem noi, care este de 20 la sută în acest moment”, precizează Cristian Sălceanu.
Platformele de ridesharing funcționaează în peste 18 orașe mari din România, printre care București, Cluj-Napoca și Iași. În următorii ani, firmele estimează că acoperirea va fi mai largă, iar activitatea acestui serviciu se va dubla.
Editor : Luana Pavaluca
[ad_2]
Citește mai mult..