Peste 100.000 de certificate digitale Covid au fost emise în primele ore

[ad_1]

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a emis, în primele ore de la lansarea platformei, peste 100.000 de certificate digitale UE privind Covid, dintre care aproape 80.000 de certificate de vaccinare, a anunțat purtătorul de cuvânt al STS.

„A fot înregistrată o cerere foarte mare de generare a certificatelor, mai ales de la momentul lansării. Platforma a fost lansată la ora 8.10, iar acum sunt peste 100.000 de certificate generate. Practic după două ore de la lansare, la ora 10.10 am avut aproape 80.000 de certificate de vaccinare emise”, a declarat, joi, purtătorul de cuvânt al STS, locotenent-colonel Cătălin Chirca.

Potrivit sursei citate, au fost emise peste 2.200 de certificate de testare și 2.100 de certificate de recuperare.

Portalul https://certificat-covid.gov.ro a fost lansat joi, 1 iulie, pe această platformă „cetățenii români sau străini își pot genera certificatele digitale UE privind COVID”.

Certificatele eliberate sunt valabile astfel:

  •  certificatele de vaccinare până la data de 30 iunie 2022
  •  certificatele de testare 24 de ore pentru testul rapid și 72 de ore pentru testul PCR
  •  certificatele de vindecare 180 de zile de la data primului rezultat pozitiv la testul pentru Sars Cov-2 înregistrat în platforma informatică „Corona-Forms”.

Certificatele vor putea fi eliberate în format digital, iar pentru persoanele care nu au acces la acest format primăriile, direcțiile de evidență a populației și direcțiile de sănătate publică vor putea asista oamenii pentru eliberarea lor pe hârtie.

Citește si: VIDEO Obținerea unui certificat Covid, demonstrație pas cu pas făcută la Digi24. Toate explicațiile pentru situațiile care pot apărea

Editor : A.A.

[ad_2]

Citește mai mult..

Recensământul pe teren s-a amânat. În unele localități n-au ajuns tabletele pentru recenzori sau n-au fost sincronizate cu STS

[ad_1]

Recenzarea pe teren a populației care nu s-a înregistrat online până pe 27 mai trebuia să înceapă marți, pe 31 mai, dar s-a amânat. Prin unele comune din Călărași n-au ajuns tabletele, iar în alte județe recenzorii fac sincronizarea tabletelor cu STS abia vineri.

Institutul Naţional de Statistică (INS) ar fi trebui să înceapă pe 31 mai 2022 etapa de colectare a datelor de recensământ prin deplasarea recenzorilor la adresele de reşedinţă obişnuită a populaţiei care nu s-a autorecenzat online. Conform INS, aproape 47% din populaţia ţintă estimată s-a autorecenzat. 

Probleme au fost în județe precum Călărași, Giurgiu sau Ilfov. În localitatea Frăsinet din Călărași, tabletele în care recenzorii stochează informațiile culese pe teren au ajuns abia marți, în ziua în care ar fi trebuit să înceapă recenzarea pe teren. La Vărăști, în Giurgiu, recenzorii au primit și tabletele și legitimațiile încă de săptămâna trecută, însă dispozitivele vor fi sincronizate cu sistemul STS abia vineri. Situația este similară și în localități din județul Ilfov.

Etapa de recenzare pe teren urma să se desfășoare din 31 mai și până pe 17 iulie, însă a fost amânată cu câteva zile și ar urma să înceapă pe 3 iunie.

În această etapă, colectarea datelor de recensământ se va realiza prin interviu faţă-în-faţă, numai cu ajutorul tabletelor, chestionarul de recensământ fiind identic cu cel din etapa de autorecenzare.

Recensământul față în față se adresează strict cetățenilor care nu s-au autorecenzat online între 14 martie și 27 mai. Conform autorităților, s-au autorecenzat deja 53,9% dintre românii domiciliați la oraș și 46,1% dintre cei care locuiesc la țară.

Editor : A.A.

[ad_2]

Citește mai mult..

Aproape 170.000 de persoane au generat formulare PLF pentru intrarea în România

[ad_1]

Aproape 170.000 de formulare digitale de intrare în România (PLF) au fost completate până miercuri dimineața, la ora 10.00, potrivit datelor furnizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

Conform unui comunicat al Grupului pentru Comunicare Strategică, de la lansarea aplicației https://plf.gov.ro și până miercuri dimineața, 167.476 persoane au generat formulare digitale de intrare în România (PLF).

Cele mai multe persoane au completat formulare pentru următoarele puncte de trecere a frontierei:

  • Aeroportul International „Henri Coandă” – 43.776
  • Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac – 14.659
  • Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II – 13.256
  • Punctul de Trecere a Frontierei Borș – 11.622
  • Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj – 9.981.

Începând din 19 decembrie, toate persoanele care sosesc în România trebuie să completeze formularul digital de intrare (PLF). Acest document a fost adoptat de 18 state din UE.

Cei care nu completează digital formularul de localizare a pasagerilor în decurs de 24 de ore de la sosirea în țară riscă amenzi de la 2.000 până la 3.000 de lei.

[ad_2]

Citește mai mult..

Peste 35.000 de persoane au accesat platforma pentru generarea formularului PLF de intrare în România

[ad_1]

Peste 35.000 de persoane accesaseră, duminică, până la ora 18:00, platforma pusă la dispoziție de STS pentru generarea formularului digital pentru intrare în România (PLF). Duminică a fost prima zi în care aplicația a fost funcțională, iar formularul PLF devine obligatoriu pentru cei care vin în țară de luni, 20 decembrie 2021.

STS a activat platforma încă de duminică, pentru ca persoanele care vor intra în ţară în cursul zilei de luni să aibă timpul necesar să completeze formularul digital.

Începând cu 20 decembrie 2021, toate persoanele care sosesc în ţară trebuie să completeze formularul digital de intrare în România (PLF), document adoptat la nivelul a 18 state din Uniunea Europeană. În schimb, cei care vin în țară au scăpat de completarea declarației pe proprie răspundere.

Potrivit datelor furnizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), de la lansarea aplicaţiei https://plf.gov.ro şi până duminică la ora 18:00, au fost create 35.549 de conturi în platformă şi 14.212 persoane au generat formulare digitale de intrare în România (PLF).

„Diferenţa dintre numărul persoanelor care şi-au creat cont în platformă şi al celor care au generat formular este reprezentat de cei care au dorit să vadă cum arată aplicaţia, ce informaţii sunt solicitate sau care sunt paşii necesari pentru completare”, precizează un comunicat.

Cele mai multe persoane au completat formulare PLF pentru următoarele puncte de trecere a frontierei:

1. Aeroportul International „Henri Coandă” – 5.221

2. Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj – 1.193

3. Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac – 955

4. Punctul de Trecere a Frontierei Borş – 742

5. Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II – 708

Cum se completează Formularul de localizare PLF

Formularul digital de intrare în România, așa-numitul PLF, poate fi completat online începând de duminică, 19 decembrie, în cel mult 24 de ore de la sosirea în țară, de către orice persoană, indiferent de mijlocul de transport cu care călătorește. 

Formularul cuprinde câmpuri obligatorii cu privire la identitatea persoanei, mijlocul de transport cu care intră în țară, istoricul de călătorie din ultimele 14 zile, adresa de destinație și, dacă este cazul, datele minorilor care îi însoțesc.

Formularul digital este interconectat cu sistemul informatic al Poliției de Frontieră, cu aplicația Corona Forms, care realizează managementul persoanelor infectate, dar și cu datele de la evidența populației.

„Din acest motiv, le recomandăm oamenilor și le reamintim să completeze toate câmpurile într-un mod cât mai corect, pentru că aplicația face validări cu bazele de date ale statului și va semnala orice greșeală”, au atenționat autoritățile.

Practic, înainte de a sosi în țară, cu câteva ore sau chiar câteva minute, se accesează aplicația plf.gov.ro și se introduce o adresă de email, la care utilizatorul primește linkul de accesare. Este un proces similar cu aplicația care generează certificatul verde digital.

După ce sunt completate toate câmpurile obligatorii, se salvează documentul. Atenție,  odată salvat, acesta nu mai poate fi editat. Dacă doriți să actualizați datele, va trebui completat un nou formular.

Cât este amenda pentru necompletarea Formularului PLF

Acest instrument digital vine în ajutorul Ministerului Sănătății și al autorităților medicale pentru realizarea eventualelor anchete epidemiologice.

Documentul devine obligatoriu de luni, 20 decembrie, iar persoanele au un răgaz de până la 24 de ore să completeze formularul după sosirea în țară, în caz că nu au făcut-o înainte.

Cei care nu completează digital formularul de localizare a pasagerilor în decurs de 24 de ore de la sosirea în țară riscă amenzi de la 2.000 până la 3.000 de lei. 

Editor : Luana Pavaluca

[ad_2]

Citește mai mult..

Italia impune obligativitatea pașaportului verde Covid-19 pentru toți angajații, inclusiv cei din privat

[ad_1]

Italia se pregăteşte să impună obligativitatea paşaportului verde COVID-19 pentru toţi angajaţii, inclusiv din sectorul privat, începând de luna viitoare, urmând să devină prima ţară europeană care ia o astfel de decizie în încercarea de a accelera ritmul vaccinărilor şi a opri infectările, transmite miercuri Reuters.

Italia se află printre statele care au impus acest paşaport – dovada că o persoană a primit cel puţin o doză de vaccin contra COVID-19, s-a vindecat recent de această boală sau are un test negativ recent – pentru accesul la muzee, săli de sport, evenimente în spaţii închise sau in interiorul restaurantelor.

Ulterior, a extins folosirea paşaportului în cazul profesorilor şi al personalului din şcoli, în ciuda fricţiunilor pe acest subiect în guvernul de unitate naţională condus de Mario Draghi.

Ministrul pentru afaceri regionale, Mariastella Gelmini, a declarat miercuri că guvernul este pregătit să meargă şi mai departe la reuniunea de joi.

„Ne îndreptăm spre un paşaport verde obligatoriu nu doar pentru angajaţii din sectorul public, ci şi pentru cei din sectorul privat”, a declarat ea la postul de radio RAI. ‘Vaccinul este singura armă pe care o avem împotriva COVID şi putem limita infectările doar vaccinând o mare majoritate a populaţiei’, a adăugat ea, potrivit Agerpres.

Ce se va întâmpla cu angajații care nu dețin un pașaport verde

În lipsa unui paşaport verde, angajaţii ar putea fi suspendaţi, cu pierderea corespunzătoare a salariului. Nu este clar deocamdată dacă acesta va constitui şi un motiv de concediere.

În Italia, 73% din cei 60 milioane de locuitori au primit cel puţin o doză de vaccin contra COVID-19, iar 65% sunt complet vaccinaţi.

Potrivit Reuters, şedinţa de guvern de joi ar putea să fie una tensionată. Liderul Ligii, Matteo Salvini, s-a opus în mod repetat folosirii paşaportului verde, dar partidul său este divizat în această problemă.

Premierul Mario Draghi s-a întâlnit miercuri cu lideri sindicali pentru a le prezenta planul guvernului. După întâlnire, Maurizio Landini, liderul celei mai mari confederaţii sindicale CGIL, a declarat pentru presă că este important ca testele să fie gratuite pentru angajaţii care nu doresc să se vaccineze. „Oamenii nu ar trebui să plătească pentru a munci”, a subliniat el.

Editor : I.C

[ad_2]

Citește mai mult..

12 români cu adeverințe COVID false, prinși pe aeroportul din Iași. Cât au plătit pe documentele contrafăcute în Anglia

[ad_1]

Poliţiştii de frontieră de la Aeroportul Iaşi și medicii de la Direcţia de Sănătate Publică au descoperit 12 români care s-au întors din Anglia cu adeverinţe false, purtând însemnele autorităţilor engleze, din care rezulta au avut COVID, pentru a scăpa de carantină la întoarcerea în țară. Pentru acest tip de infracțiune, ei pot primi până la 3 ani de închisoare.

Cei 12 au fost depistați joi dimineață, în Punctul de Trecere a Frontierei Aeroport Iași, când s-au prezentat pentru formalităţile de intrare în țară. Ei veniseră cu un avion în care se aflau 227 de pasageri, pe ruta Londra-Iaşi, potrivit unui comunicat al Poliției de Frontieră.

„Pe timpul verificărilor au fost depistaţi 12 cetățeni români, cu vârste cuprinse între 25 şi 40 de ani, domiciliaţi pe raza judeţelor Suceava, Botoşani, Neamţ, Iaşi şi Vaslui, care au prezentat adeverințe ce purtau însemnele autorităților engleze, din care rezultă că au avut și s-au vindecat de SARS CoV-2, documente ce s-au dovedit a fi false”, se precizează în comunicat.

Potrivit poliției, „persoanele în cauză au declarat că au procurat documentele prezentate prin intermediul unor persoane, ale căror date nu le cunosc, plătind fiecare suma de 30 de lire, cu scopul de a nu fi luată faţă de ei măsura carantinării când revin în România din Marea Britanie”.

Poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de fals în înscrisuri sub semnătură privată şi uz de fals. Falsul și uzul de fals cu privire la aceste tipuri de documente constituie infracțiune și se poate pedepsi cu închisoare de până la 3 ani, se mai arată în comunicat.

Editor : B.P.

[ad_2]

Citește mai mult..