Au descoperit scheletul unui dinozaur uriaș în curtea casei

[ad_1]

Un bărbat din Portugalia a vrut să își ridice o altă construcție în spatele casei, dar a avut parte de surpriza vieții sale. Sub pământ se afla scheletul aproape intact al unuia dintre cei mai mari dinozauri din Europa.

In articol:

Rămășițele a ceea ce ar putea fi cel mai mare dinozaur descoperit vreodată în Europa sunt excavate în Portugalia, într-o grădină din spatele unei case.

Citeste si: VIDEO- În urma scăderii nivelului Dunării, au ieșit la suprafață mai multe părți importante ale sitului arheologic Noviodunum

Scheletul fosilizat al unui sauropod a fost descoperit în orașul din centrul Portugaliei Pombal în 2017, când un bărbat a început lucrările de construcție la casa lui.

Citeste si: Un bărbat s-a ales cu dosar penal după ce a vandalizat Cetatea de la Sarmizegetusa. Omul susține că se plictisea

Sauropozii au fost cei mai mari dintre toți dinozaurii și cele mai mari animale terestre care au trăit vreodată, potrivit BBC. Aveau gât și cozi lungi, mâncau plante și mergeau pe patru picioare.

Dinozaur de 12 metri înălțime

La începutul acestei luni, paleontologii din Portugalia și Spania au dezgropat părți ale coloanei vertebrale și ale coastelor unui posibil sauropod, ceea ce sugerează că imensa reptilă avea aproximativ
12 m înălțime și 25 m lungime.

Citeste si: Urme de dinozaur au fost descoperite pe albia unui râu secat

Scheletul a fost găsit în rocile sedimentare din Jurasicul superior, ceea ce sugerează că are o vechime de aproximativ 150 de milioane de ani.

Scheletul- găsit în poziția în care probabil a murit dinozaurul- este acum studiat de o echipă internațională de cercetare.

Echipa de cercetători spune că nu au mai întâlnit un exemplar de dinozaur atât de bine conservat

[Sursa foto: Twitter]

Datorită poziționării relativ intacte a scheletului, paleontologii care lucrează la situl arheologic speră că mai sunt încă lucruri de descoperit.

Citeste si: Incendiu în Argeș: flăcările au izbucnit la o instalaţie de producţie de oxigen

„Nu este obișnuit să găsim toate coastele unui animal ca acesta, cu atât mai puțin în această poziție, păstrându-și poziția anatomică inițială”, a declarat pentru Elisabete Malafaia, cercetător post-doctoral la Facultatea de Științe a Universității din Lisabona.

Citeste si: O tânără și-a prins părul cu un șarpe. Imagini nemaivăzute dintr-un fast-food